Mensen met een eigen bedrijf kunnen nogal eens de behoefte hebben om uit te breiden. Daarvoor is een goede naamsbekendheid nodig en een goede marketing strategie. Tegenwoordig vindt dit ook steeds meer online plaats. Als ondernemer heb je niet altijd de kennis of de tijd om zelf je online marketing bij te houden en te regelen. Gelukkig zijn er allerlei marketingbureaus die dit voor je kunnen doen, bijvoorbeeld Marketing bureau Utrecht. Er zijn momenteel twee soorten online marketing erg populair. Ik heb het dan over contentstrategie en over  SEO. Hoe deze vormen van marketing werken kun je in dit artikel lezen.  

Campagne voeren via social media 

Als je bijvoorbeeld Online marketing bureau Utrecht hebt ingeschakeld, kun je hen vragen om voor jou de contentstrategie toe te passen. Je spreekt van content op sociale media, het betekent inhoud. Alles wat je op social media plaats is content. Bij de contentstrategie leg je vast wat voor soort content je als bedrijf wilt produceren, wanneer en hoe je dat gaat doen, met de bijbehorende doelen en doelgroep. Wat van belang is bij de contentstrategie is dat je goed in je hoofd houdt via welk kanaal of welk medium je campagne gaat voeren. Deze contentstrategie kan je zowel inzetten als je andere bedrijven of juist particulieren wilt aanspreken. 

Meer online klanten werven 

Naast het produceren van content via social media kan je ook gebruik maken van online marketing door middel van SEO. Dit heeft betrekking op de online vindbaarheid van jouw bedrijf. Tegenwoordig vindt ontzettend veel van de marketing online plaats. Het doel van elke ondernemer is zoveel mogelijk potentiĆ«le klanten kennis te laten maken met jouw bedrijf. Dit kan door middel van SEO. Door hier gebruik van te maken kunnen oude en nieuwe klanten jouw bedrijf gemakkelijk online vinden via zoekmachines. Schakel een SEO bedrijf in als je wilt dat zij de online vindbaarheid van jouw bedrijf verbeteren.  

De online vindbaarheid van je bedrijf vergroten 

SEO staat voor search engine optimization. Als je dat vertaalt kom je op zoekmachine optimalisatie uit. Het is dus een techniek om ervoor te zorgen dat jouw bedrijf beter vindbaar is in verschillende zoekmachines en dat het dus hoger in de zoekresultaten naar boven komt. Bij de juiste toepassing van deze techniek, kan je een stuk meer mensen op jouw site terecht laten komen, waardoor de kans dat je nieuwe klanten werft een stuk groter is. Je hoeft voor het toepassen van deze strategie geen geld te betalen aan de zoekmachines. Door slim gebruik te maken van bepaalde linkwoorden kan je al een verbeterde vindbaarheid verkrijgen.